Bekijk deze populaire marketing events voor inspiratie, kennis en netwerkmogelijkheden

Er zijn talloze marketing events die plaatsvinden over de hele wereld, elk met hun eigen focus en doelgroep. Of je nu op zoek bent naar inspiratie, kennis of netwerkmogelijkheden, er is vast wel een evenement dat bij je past. In dit blogartikel geven we je een lijst met enkele belangrijke marketing events die je wellicht interessant vindt. Lees verder om te ontdekken wat deze events te bieden hebben en hoe je erbij kunt zijn.

Overzicht marketing events in België

Work Smarter: Het marketing event “Work Smarter” is een evenement waarbij de focus ligt op het verbeteren van de manier waarop mensen werken en hun productiviteit verhogen. Tijdens dit evenement zullen er verschillende presentaties, workshops en andere activiteiten plaatsvinden die gericht zijn op het geven van praktische tips en adviezen over hoe mensen hun werk efficiënter en effectiever kunnen aanpakken. Bovendien is Work Smarter de ideale plek om te netwerken. Het evenement vindt plaats op 1 juni in Gent.

E-Commerce Summit: Dit is een jaarlijks evenement op 20 april dat plaatsvindt in Brussel en is gericht op professionele marketeers die zich bezighouden met e-commerce. Het evenement biedt lezingen, workshops en netwerkmogelijkheden.

Media innovation week: De Media innovation week bestaat uit een conferentie en een studiereis van 26 tot 29 september in Antwerpen en richt zich op innovaties binnen het digitale tijdperk.

ICSMM: Is erop gericht innovatieve academici en industriële experts op het gebied van Strategisch Management en Marketing samen te brengen in een gemeenschappelijk forum. Het evenement biedt lezingen, workshops en netwerkmogelijkheden en vindt plaats op 4 augustus in Gent.

BAM Marketing Congress: De Belgian Association of Marketing is een belangrijke ontmoetingsplaats voor professionals die geïnteresseerd zijn in marketing. Er worden jaarlijks ongeveer 30 activiteiten georganiseerd, waaronder congressen, seminaries, awards, workshops, enz. Deze activiteiten bieden een unieke kans om je marketingkennis up-to-date te houden en je netwerk te versterken of uit te breiden door boeiende contacten. Het evenement vindt plaats op 7 december.

Overzicht marketing events wereldwijd

SocialToday Event: Inspirerende sprekers en relevante praktijkcases helpen je aan de tactieken en skills waarmee je het verschil maakt als het gaat om social in content, video, advertising en commerce. Het evenement vindt plaats in Utrecht op 16 februari.

Advertising week Europe: Ontmoet collega’s van andere merken, agentschappen, media en technologie. Persoonlijk of virtueel, de deelnemers kunnen inspiratie opdoen, cruciale nieuwe vaardigheden leren, de nieuwste ideeën en innovaties ervaren en in contact komen met collega’s – nieuw en oud. Het evenement vindt plaats van 16 tot 18 mei in Londen.

Inbound: INBOUND is het jaarlijkse evenement van HubSpot, en het is er een die je niet wilt missen als je in sales, marketing of customer experience zit. Het evenement is gevuld met workshops onder leiding van experts uit de branche, inspirerende evenementen en leuke ervaringen. Het geeft je een ongekende kans om te netwerken en te leren over nieuwe zakelijke ideeën. Het evenement vindt plaats van 5 tot 8 september in Boston.

MarketingProfs B2B ForumIs een jaarlijks evenement dat plaatsvindt in Boston van 4 tot 6 oktober en zich richt op innovatieve marketing technieken. Het evenement biedt lezingen, workshops en netwerkmogelijkheden.

Growth Marketing Summit: De grootste conferentie in Europa voor digitale groei en optimalisatie. Voor mensen die geïnteresseerd zijn in het optimaliseren van digitale processen. Ze bespreken onderwerpen die van invloed zijn op de digitale wereld en leren van presentaties van wereldklasse. Het evenement vindt plaats 22 juni in Frankfurt.

Conclusie

Door deel te nemen aan een marketing event ga je leren van de beste sprekers en experts in de branche, je netwerk uitbreiden en inspiratie opdoen voor je eigen marketinginspanningen. Er is voor iedereen wel een geschikt evenement. Zoek naar events die bij je passen en maak deel uit van de marketing gemeenschap om te leren, te groeien en te slagen.

Meer blogs

UX

Verbeter de gebruikerservaring (UX) van je website: 8 tips voor meer succes

Wil je de gebruikerservaring van je website verbeteren? Een goede gebruikerservaring kan het verschil maken tussen een succesvolle website en een die wordt overtroffen door de concurrentie. In deze blogpost delen we 8 tips om de gebruikerservaring van je website te optimaliseren, van het gebruik van call-to-actions tot het optimaliseren voor mobiel gebruik.

Lees meer
Social search

Social Media als zoekmachine: zoek je het op Google of op TikTok?

Social Media: dé nieuwe zoekmachine? De opkomst van social search heeft de manier waarop social media gebruikt wordt totaal veranderd. Het is een populaire trend, vooral onder jongere generaties, om social media te gebruiken in plaats van Google voor al hun opzoekwerk. Zo gebruikt 74% van Gen Z TikTok Search en verkiest 51% dit platform boven Google! Lees hier hoe platforms zoals TikTok & Instagram, Google inhalen als vertrekpunt voor een online zoektocht.

Lees meer
E-mail marketing automation

E-mail marketing automation: bespaar tijd en geld

Een contentkalender is een strategische planningstool waarmee je overzicht, consistentie en focus creëert in je contentmarketing. Een contentkalender dient als een schema waarbij content vooruit wordt gepland voor de komende periode. Het dient als duidelijk overzicht van de kanalen, de periode, de copy en bijhorende visual(s), en targeting. Lees verder om te ontdekken hoe jouw bedrijf het meeste kan halen uit een contentkalender, inclusief zaken waar je rekening mee moet houden. We delen ook enkele handige tips en tricks.

Lees meer
Contentkalender

Zo bouw je een goede contentkalender voor jouw bedrijf: een effectieve gids

Een contentkalender is een strategische planningstool waarmee je overzicht, consistentie en focus creëert in je contentmarketing. Een contentkalender dient als een schema waarbij content vooruit wordt gepland voor de komende periode. Het dient als duidelijk overzicht van de kanalen, de periode, de copy en bijhorende visual(s), en targeting. Lees verder om te ontdekken hoe jouw bedrijf het meeste kan halen uit een contentkalender, inclusief zaken waar je rekening mee moet houden. We delen ook enkele handige tips en tricks.

Lees meer

Antwerpse Steenweg 144/0102
9080 Lochristi
+32.(0)9 328 10 07
up@stairway.be