Data is overal. De behoefte om trends en patronen in die data te begrijpen, visualiseren en analyseren is nog groter. Of je nu een grote speler bent in de markt of een kleiner bedrijf runt, de behoefte aan data-driven inzichten is overal. Deze benadering van datavisualisatie is niet alleen van belang voor je (marketing)team en werknemers bij het weergeven van data. Het is ook inzetbaar in je marketingverhaal. Heb je een goed resultaat geboekt waar je trots op bent? Speel het uit naar je klanten.
Met behulp van een breed scala aan datavisualisatiemiddelen, zoals diagrammen, grafieken, tabellen, dashboards, infographics en kaarten, heb je de mogelijkheid om een meeslepend verhaal te vertellen met je data. Elk van deze tools biedt unieke mogelijkheden om informatie op een visueel aantrekkelijke en begrijpelijke manier te presenteren, waardoor complexe gegevens worden omgezet in boeiende en overtuigende verhalen. De kunst zit hem in de juiste vorm te kiezen voor de juiste data.
Wil je dingen vergelijken?
Gebruik dan staafdiagrammen of lijngrafieken.
Liever verhoudingen weergeven tussen verschillende categorieën?
Zet taart- of spreidingsdiagrammen in.
Of eerder de weergave van gedetailleerde gegevens nodig?
Dan zijn tabellen ideaal.
Wij bouwen gebruiksvriendelijke dashboards en datavisualisatietools, zoals de dashboardsoftware Whatagraph, om jou te helpen je data effectief te presenteren en te begrijpen. Zo heb je altijd direct inzicht in de belangrijkste KPI’s, metrics en online marketingkanalen. Daarnaast gebruiken we de verworven inzichten uit data-analyses om je marketingmix te optimaliseren en belangrijke resultaten in verhalen te verwerken. Wil je meer weten over hoe wij je kunnen helpen met datavisualisatie en het optimaliseren van je marketinginspanningen?
Geef ons een seintje via het formulier hieronder en we bekijken samen hoe we jou naar de top brengen.
Antwerpse Steenweg 144/0102
9080 Lochristi
+32(0)9 328 10 07
up@stairway.be