E-mailmarketing is nog steeds een belangrijk kanaal. Al moet jouw e-mail wel opvallen. Net voldoende dat die van jouw bedrijf of organisatie wel geopend wordt. Natuurlijk is een klik om te openen niet voldoende. Wij gaan voor de extra mile. Dat doen we met een doordachte e-mailmarketingstrategie en marketing automation. Voor we je volledig overtuigen, laten we het even hebben over wat e-mailmarketing nu precies is en wat de voordelen ervan zijn.
E-mail marketing heeft enkele interessante voordelen:
E-mail marketing gaat verder van het versturen van een nieuwsbrief. Elk bedrijf of organisatie kan ermee aan de slag om verschillende doelstellingen te realiseren:
Ondanks de tegenberichten is e-mail marketing nog steeds springlevend en blijkt uit onderzoek van Salesforce dat het de hoogste ROI van alle marketingkanalen oplevert. Hoe groot de ROI is, hangt af van een uitgekiende e-mailmarketingstrategie gecombineerd met sterke content.
Omdat we bij Stairway data driven zijn, zijn hier een aantal cijfers:
Marketing automation helpt je om doelgericht en gestructureerd te communiceren met je doelgroep doorheen de volledige marketing funnel. e stuurt dus gerichte relevante content naar de juiste persoon op het juiste moment. Op die manier converteer je leads in klanten en klanten tot loyale klanten of ambassadeurs van je bedrijf. Vooral bij E-commerce speelt marketing automation een belangrijke rol in het genereren van omzet en terugkerende klanten.
Het is duidelijk dat e-mailmarketing nog steeds heel belangrijk is en helpt bij het behalen van meerdere doelstellingen.
Weet je niet waar te beginnen? We helpen je om een e-mail marketingstrategie uit te werken voor jouw merk of organisatie, e-mail marketing automation doelgericht in te schakelen en van e-mail een rendabel kanaal van te maken.
Aan de slag gaan met e-mailmarketing? Contacteer onsbestaande klanten op lange termijn weer waarde te laten genereren (retentie)
Antwerpse Steenweg 144/0102
9080 Lochristi
+32(0)9 328 10 07
up@stairway.be