Forecasting

Wat is forecasting binnen marketing?

Forecasting houdt in dat je toekomstige gebeurtenissen, trends of ontwikkelingen voorspelt op basis van beschikbare gegevens en analyse van verschillende factoren. Het stelt je in staat om te begrijpen hoeveel leads je bedrijf binnen een bepaalde periode zal genereren en hoe deze leads door het lead-nurturing proces zullen gaan voordat ze klaar zijn om een aankoop te doen. Zo krijg je inzicht in welke marketingkanalen de meeste leads genereren en hoe de verkoop naar verwachting zal verlopen.

Hoe maak je een goede forecasting?

Maar hoe doe je dat eigenlijk, een goede forecasting maken? Het begint met het verzamelen van gegevens uit het verleden – wat hebben we in voorgaande jaren verkocht en hoe is dat gegaan? Bekijk welke trends en ontwikkelingen er gaande zijn in de markt. Hou rekening met de nieuwe producten die je in de toekomst gaat lanceren en praat met ons verkoopteam voor hun inzichten. En niet te vergeten: hoeveel mensen hebben al interesse getoond in wat we te bieden hebben? 

 

Hoe nauwkeuriger je forecasting, hoe helderder je marketingdoelstellingen, hoe strakker je planning en effectiever je risicomanagement zal zijn. Als je nog nauwkeuriger te werk wil gaan, kun je beroep doen op professionele marktonderzoeksbureaus zoals BABLR.

Voorspel nu je marketingsucces met Stairway

Is het binnenkort tijd om weer nieuwe doelstellingen op te stellen en wil je een goede basis om die op te baseren? Bij Stairway maken wij gebruik van verschillende analytische tools en volgen alle marketingresultaten van onze klanten op de voet op. Zo hebben we altijd een helder overzicht dat we regelmatig rapporteren.

Geef ons een seintje via het formulier hieronder en we bekijken samen hoe we jou naar de top brengen.

Antwerpse Steenweg 144/0102
9080 Lochristi
+32.(0)9 328 10 07
up@stairway.be