Google Analytics 4 implementatie

Focus op holistische inzichten met Google Analytics 4

Goede marketingbeslissingen zijn vaak gebaseerd op bestaande inzichten van je doelgroep. Hoe gedraagt de doelgroep zich op je website? Vanwaar komen je websitebezoekers vandaan? Welk pad doorlopen ze, en waar haken ze misschien af? Als je een Google Analytics-account hebt en de data die je daarin verkrijgt op de juiste manier kunt interpreteren, kan je inspelen daarop. In combinatie met een Google Tag Manager-account zijn er amper nog geheimen voor jou.


Afgelopen zomer is de overgang van Universal Analytics naar Google Analytics 4 (GA4) gebeurd. Met deze overstap gaat Google verder dan het simpelweg tellen van paginaweergaven; het draait onder andere om het vastleggen van de daadwerkelijke interacties die plaatsvinden.

  1. Van views naar events.
    Een event, of gebeurtenis, kan een paginaweergave, klik, aankoop, of een aangepaste actie zijn. Het meten van deze events geeft een diepgaander begrip van hoe gebruikers met je website omgaan.

  2. Van sessies naar individuele gebruikers.
    Dit biedt marketeers een holistisch beeld van het gedrag van een gebruiker bij meerdere sessies.

Privacy wordt steeds belangrijker

De nieuwe functies van GA4 brengen ook uitdagingen met zich mee voor bedrijven en  marketeers. GA4 is meer privacy gericht en de trend richting machine learning blijft ook bij deze tool groeien. Hoewel dat voor de consument voordelen biedt, maakt dit het voor jou als bedrijf een stuk moeilijker om waardevolle inzichten te verzamelen over je doelgroep.

Wat kan Stairway voor jou doen?

Ben je recent overgestapt naar Google Analytics en heb je begeleiding nodig bij het begrijpen van deze nieuwe insteek van data-analyse? Misschien moet de Google Analytics 4 implementatie nog gebeuren voor jouw bedrijf? Of het nu gaat om het optimaliseren van bestaande inzichten of het ontdekken van nieuwe mogelijkheden, vanuit Stairway helpen we je hier graag bij.

 

Wil je ook een stapje hoger?

Geef ons een seintje via het formulier hieronder en we bekijken samen hoe we jou naar de top brengen.

Antwerpse Steenweg 144/0102
9080 Lochristi
+32.(0)9 328 10 07
up@stairway.be