Voor je bedrijf ben je altijd op zoek naar manieren om de online aanwezigheid van je merk en de prestaties te meten en te optimaliseren. Dan komt hier Google Tag Manager (GTM) om de hoek kijken als handige tool. Want ook bedrijven die niet enkel op Google adverteren, maar daarnaast adverteren op sociale mediakanalen of op andere zoekmachines zoals Bing kunnen makkelijk tags instellen.
In GMT maak je “tags” voor alle zaken die je wil meten. Zo hou je het aantal conversies bij, analyseer je het websiteverkeer, en hou je specifieke gebeurtenissen bij, zoals:
Dit maakt het mogelijk om diepere inzichten te krijgen en je marketingstrategie daar verder rond te bouwen.
Een andere must-have tool die je als bedrijf moet hebben is Google Analytics die ook veel gegevens verzamelt. Waar Google Tag Manager een tool is om heel precies het gedrag van je doelgroep te meten, gaat Google Analytics jou meer inzicht geven over wie precies dat gedrag vertoont. Wie zijn je bezoekers? Vanwaar komen ze? Hoe lang blijven ze op jouw website? Je hoeft dus niet te kiezen tussen beide — het zijn complementaire tools die samen de meest nauwkeurige en relevante informatie leveren.
Vanuit Stairway streven we ernaar om onze klanten te voorzien van de nieuwste en meest effectieve tools. Google Tag Manager is een van de belangrijkste skills in ons arsenaal, waarmee we samen met jou de online prestaties van jouw bedrijf kunnen verbeteren. Wil je graag weten welke mogelijkheden er zijn voor jouw bedrijf? Wil je op de juiste manier conversies meten weten hoe je tags moeten maken? Neem dan vandaag nog contact op met ons voor een verkennend gesprek.
Geef ons een seintje via het formulier hieronder en we bekijken samen hoe we jou naar de top brengen.
Antwerpse Steenweg 144/0102
9080 Lochristi
+32(0)9 328 10 07
up@stairway.be
Disclaimer & Privacy