Al dansend adverteren op TikTok

Al dansend adverteren op TikTok

TikTok heeft afgelopen jaar razendsnel aan populariteit gewonnen. Jong en oud waagde zich aan uitdagende dansjes op meeslepende beats. Alleen al in België zijn 2,9M mensen creatief aan de slag gegaan op TikTok. De korte video’s van 15 seconden zorgden bij velen voor uren scrollplezier. Ook jij als bedrijf kunt daar nu de vruchten van plukken. Sinds kort zijn TikTok advertenties mogelijk in België. Een kans die jij als bedrijf niet kunt laten liggen en die ook wij bij Stairway hebben gegrepen met een officieel partnership.

Waagt jouw product of dienst zich aan TikTok advertenties?

De mogelijkheden om te adverteren op TikTok zijn alom. In-Feed video’s, branded hashtag challenges en brand takeovers zijn enkele voorbeelden. Vooral lifestyle producten en diensten in o.a. food, fashion en automotive kunnen haast niet anders dan deze opportuniteit grijpen. Bovendien hebben nog niet veel bedrijven de weg gevonden naar TikTok. Claim dus nu je spot!

En het klopt dat TikTok grotendeels focust op jongeren, maar 25-34-jarigen en zelfs de 35-44-jarigen vinden ook steeds meer hun weg naar dit verslavende social media kanaal. 

Maar waarom zou je je als bedrijf nu aan TikTok wagen?

TikTok is een uitgesproken kans om je als bedrijf op een creatieve, originele en vooral authentieke manier aan de buitenwereld te tonen. Het is het ideale medium om brand awareness te creëren en vertrouwen te scheppen bij een steeds kritisch wordend publiek. Brand awareness is natuurlijk maar één onderdeel. We hebben al vernomen dat er ook een aantal conversiegerichte producten worden uitgerold in de nabije toekomst, en dat wij bij de eersten gaan zijn die ze gaan mogen gebruiken.

TikTok gebruikt niet voor niets de slogan “Don’t make ads, make TikToks.”

Als officiële partner helpt Stairway je met TikTok advertenties

Met trots kunnen we meedelen dat Stairway een partnership heeft met TikTok en we daarmee een van de eerste digital marketing agencies in België zijn. 

Denk jij graag out of the box? Wil je een jonger doelpubliek aantrekken? Schrikt een 15 seconden dansje of challenge je niet af? 

Top! Grote kans dat TikTok advertenties passen binnen jouw marketing mix.

Want al zijn TikTok filmpjes heel gemakkelijk te maken met je telefoon, het blijft een onderdeel van je marketing strategie. Je TikTok advertenties moeten passen bij je doelgroep en strategisch worden ingezet om je marketingdoelstellingen – brand awareness, lead generation, conversie, enz. – te bereiken. Bovendien zitten de TikTokkers ook niet te wachten op saaie commerciële advertenties, maar naar amusement en leuke uitdagingen. 

Ga aan de slag met TikTok advertenties

Dus wil je weten hoe je TikTok advertenties het best aanpakt? Contacteer ons snel! Dan gaan we samen al dansend – don’t worry we leren je wel wat van onze moves 😉 – aan de slag met TikTok advertenties

Meer blogs

UX

Verbeter de gebruikerservaring (UX) van je website: 8 tips voor meer succes

Wil je de gebruikerservaring van je website verbeteren? Een goede gebruikerservaring kan het verschil maken tussen een succesvolle website en een die wordt overtroffen door de concurrentie. In deze blogpost delen we 8 tips om de gebruikerservaring van je website te optimaliseren, van het gebruik van call-to-actions tot het optimaliseren voor mobiel gebruik.

Lees meer
Social search

Social Media als zoekmachine: zoek je het op Google of op TikTok?

Social Media: dé nieuwe zoekmachine? De opkomst van social search heeft de manier waarop social media gebruikt wordt totaal veranderd. Het is een populaire trend, vooral onder jongere generaties, om social media te gebruiken in plaats van Google voor al hun opzoekwerk. Zo gebruikt 74% van Gen Z TikTok Search en verkiest 51% dit platform boven Google! Lees hier hoe platforms zoals TikTok & Instagram, Google inhalen als vertrekpunt voor een online zoektocht.

Lees meer
E-mail marketing automation

E-mail marketing automation: bespaar tijd en geld

Een contentkalender is een strategische planningstool waarmee je overzicht, consistentie en focus creëert in je contentmarketing. Een contentkalender dient als een schema waarbij content vooruit wordt gepland voor de komende periode. Het dient als duidelijk overzicht van de kanalen, de periode, de copy en bijhorende visual(s), en targeting. Lees verder om te ontdekken hoe jouw bedrijf het meeste kan halen uit een contentkalender, inclusief zaken waar je rekening mee moet houden. We delen ook enkele handige tips en tricks.

Lees meer
Contentkalender

Zo bouw je een goede contentkalender voor jouw bedrijf: een effectieve gids

Een contentkalender is een strategische planningstool waarmee je overzicht, consistentie en focus creëert in je contentmarketing. Een contentkalender dient als een schema waarbij content vooruit wordt gepland voor de komende periode. Het dient als duidelijk overzicht van de kanalen, de periode, de copy en bijhorende visual(s), en targeting. Lees verder om te ontdekken hoe jouw bedrijf het meeste kan halen uit een contentkalender, inclusief zaken waar je rekening mee moet houden. We delen ook enkele handige tips en tricks.

Lees meer

Antwerpse Steenweg 144/0102
9080 Lochristi
+32.(0)9 328 10 07
up@stairway.be