In de aanloop naar de EK-voetbalmatch tussen Roemenië en ons eerste elftal, willen we jullie ook graag voorstellen aan ons team van marketingkampioenen van de succesploeg Stairway F.C.!
Onze coach, de Marketing Manager, heeft onze beste 11 digitale marketingstrategieën opgesteld in een onverslaanbare 4-3-3 formatie! Hij analyseert data en prestaties van alle marketinginspanningen om strategieën te optimaliseren en te verbeteren. Met zijn tactisch inzicht en geïntegreerde aanpak zet hij zijn strategieën uit om de markt te overwinnen en de bedrijfsdoelstellingen te bereiken. Iedere strategie neemt een cruciale positie in, klaar om samen te werken en deze wedstrijd te domineren en te winnen!
Ploegopstelling
We hebben strategisch gekozen voor de volgende 11 pionnen:
Doelman
In doel staat SEO die ervoor zal zorgen dat je website goed zichtbaar en toegankelijk is, waardoor organische bezoekers binnenkomen en behouden blijven.
Verdediging
We voorzien een 4-mans verdediging met centraal Content Marketing om een duidelijk gedefinieerd publiek aan te trekken en te behouden. Dit zorgt voor balans en ondersteuning in de achterhoede. Ook E-mail Marketing staat centraal gepositioneerd om klantrelaties te bouwen en onderhouden, wat de verbinding tussen het team en de supporters versterkt!
Social Media Marketing zetten we op rechts en vergroot de merkbekendheid en het engagement door directe interactie met de doelgroep. Social media zorgt ervoor dat de communicatie open en actief blijft, net zoals een verdediger die de communicatie in de verdediging onderhoudt.
Op links staat CRO – niet Cristiano Ronaldo ;-), maar Conversion Rate Optimization – om conversies te maximaliseren. Deze verdediger minimaliseert de kansen van de tegenstander en brengt de bal snel naar het middenveld of de aanval.
Middenveld
We kiezen voor een stevig middenveld met een centrale rol voor CMS (Content Management System) en zorgt dat alle inhoud op de website consistent en up-to-date is. Deze middenvelder bewaakt de contentstructuur en zorgt voor een goede doorstroming van informatie.
Op de rechterflank plaatsen we PPC (Pay-Per-Click) en geeft directe zichtbaarheid en verkeer door betaalde advertenties. Hij is een dynamische middenvelder die direct kansen creëert en ondersteunt bij snelle aanvallen.
Influencer Marketing staat als linkermiddenvelder en verbindt het merk met invloedrijke personen om het bereik en de geloofwaardigheid te vergroten. Hij is een creatieve middenvelder die kansen creëert en invloed uitoefent op de wedstrijd.
Aanval
In de aanvalslinie kiezen we op rechts voor Affiliate Marketing om de verkoop te verhogen door samen te werken met partners die het product of de dienst promoten. Deze vleugelaanvaller staat in dienst van de spits om de verdediging van de tegenstander te doorbreken en te scoren.
Op links hebben we Video Marketing gezet die zorgt voor visuele en interactieve content die het publiek aantrekt en betrekt. Hij entertaint het publiek met zijn dribbels en vindt creatieve manieren om de bal in het doel te krijgen.
Onze diepe spits SEA creëert onmiddellijke zichtbaarheid op zoekmachines, is continu op zoek naar scoringskansen en leeft van doelpunten maken!