De wandelmeeting als boost voor creativiteit en conditie

De wandelmeeting als boost voor creativiteit en conditie

De uitdaging van het dagelijks aantal stapjes

Hoewel ik heel sportief ben, is het niet eenvoudig om elke dag het aantal stappen te zetten dat ik mezelf opleg. Mijn dagelijks streefdoel is minstens 12000 stappen en met een sedentair beroep is dat best veel. Je kan het wel al bellend doen, zoals een vriendin dat doet, maar ik hang niet zo vaak aan de lijn. Het is dan ook vaak een uitdaging om dat na een lange dag in te halen en te combineren met het huishouden, kinderen en andere sport. Mijn activity tracker leert me dat het mij wel 5 op de 7 lukt, maar ik wil het slaagpercentage toch een stapje hoger.

Een beetje geïnspireerd door Sven Ornelis, die recent in de buurt van mijn bedrijf in Lochristi is komen wonen en die de buurt al wandelend verkent, ben ik op het idee gekomen om op een efficiënte manier doorheen de dag al aan het aantal stappen te werken. Waar we anders meetings in de vergaderzaal doen, kunnen we bepaalde types overleg ook perfect al wandelend houden, toch?

Zo gezegd, zo gedaan. Ik had deze week een meeting met Bram. Ik belde hem vooraf op om te vragen of we de meeting al wandelend konden doen. We hadden geen laptop nodig, dus dat leek me een ideale testcase. En zo konden we op een veilige 1,5m, in de buitenlucht van gedachten wisselen. Bram stemde volmondig in.

Inspiring walks, inspiring talks

De inhoud van de meeting doet niet ter zake, maar ik deel graag een aantal learnings van het experiment.

  • Een wandelvergadering houden werkt bevrijdend en stimuleert creativiteit. Eventjes in een andere omgeving zijn doet wonderen.
  • Achteraf ben je productiever door de energie die je hebt opgedaan. Een meeting vroeg op de ochtend of net na de middag lijkt me ideaal om daarna te genieten van de opgedane energie.
  • Doe het enkel voor meetings waarbij je geen laptop of ander materiaal nodig hebt. Is er iets dat je zeker niet mag vergeten, noteer het snel in een boekje of op je gsm.
  • De meeting lijkt informeler, pas dus op dat je niet afdwaalt. Bereid voor wat je uit de meeting wil halen en welke topics je wil bespreken.
  • Beperk de meeting ook in tijd en ga toch niet té ver wandelen.
  • Houd rekening met het weer, want je wil niet kleddernat van de regen of zweet terug op kantoor komen. Neem een flesje water mee voor de zekerheid.
  • Het kan bepaalde drempels en stress wegnemen, dus ook geschikt voor sollicitaties en moeilijke gesprekken.
  • Op een uurtje tijd wandel je al een 7000 stappen bij elkaar.

Ga ik nog op stap?

Ik evalueer het experiment als zeer positief, dus ik ga het blijven herhalen. Niet alleen met klanten of leveranciers, maar ook met eigen medewerkers (ze zijn bij deze gewaarschuwd), en ook met sollicitanten. Met deze laatste groep lijkt het me ook fijn om een gesprek, dat meestal met wat stress bij de kandidaat gepaard gaat, zo op een meer relaxte manier te laten verlopen.

Bedankt om mee op stap te gaan Bram!

Gaan jullie het proberen of hebben jullie reeds al wandelend vergaderd? Laat jullie ervaringen weten!

Meer blogs

UX

Verbeter de gebruikerservaring (UX) van je website: 8 tips voor meer succes

Wil je de gebruikerservaring van je website verbeteren? Een goede gebruikerservaring kan het verschil maken tussen een succesvolle website en een die wordt overtroffen door de concurrentie. In deze blogpost delen we 8 tips om de gebruikerservaring van je website te optimaliseren, van het gebruik van call-to-actions tot het optimaliseren voor mobiel gebruik.

Lees meer
Social search

Social Media als zoekmachine: zoek je het op Google of op TikTok?

Social Media: dé nieuwe zoekmachine? De opkomst van social search heeft de manier waarop social media gebruikt wordt totaal veranderd. Het is een populaire trend, vooral onder jongere generaties, om social media te gebruiken in plaats van Google voor al hun opzoekwerk. Zo gebruikt 74% van Gen Z TikTok Search en verkiest 51% dit platform boven Google! Lees hier hoe platforms zoals TikTok & Instagram, Google inhalen als vertrekpunt voor een online zoektocht.

Lees meer
E-mail marketing automation

E-mail marketing automation: bespaar tijd en geld

Een contentkalender is een strategische planningstool waarmee je overzicht, consistentie en focus creëert in je contentmarketing. Een contentkalender dient als een schema waarbij content vooruit wordt gepland voor de komende periode. Het dient als duidelijk overzicht van de kanalen, de periode, de copy en bijhorende visual(s), en targeting. Lees verder om te ontdekken hoe jouw bedrijf het meeste kan halen uit een contentkalender, inclusief zaken waar je rekening mee moet houden. We delen ook enkele handige tips en tricks.

Lees meer
Contentkalender

Zo bouw je een goede contentkalender voor jouw bedrijf: een effectieve gids

Een contentkalender is een strategische planningstool waarmee je overzicht, consistentie en focus creëert in je contentmarketing. Een contentkalender dient als een schema waarbij content vooruit wordt gepland voor de komende periode. Het dient als duidelijk overzicht van de kanalen, de periode, de copy en bijhorende visual(s), en targeting. Lees verder om te ontdekken hoe jouw bedrijf het meeste kan halen uit een contentkalender, inclusief zaken waar je rekening mee moet houden. We delen ook enkele handige tips en tricks.

Lees meer

Antwerpse Steenweg 144/0102
9080 Lochristi
+32.(0)9 328 10 07
up@stairway.be