Brazilian marketing

Brazilian marketing: de trend die social media verovert

Dat TikTok een groot succes kan zijn voor je bedrijf is geen mysterie meer. De moeilijkheid ligt in relevante, interessante content posten om zo interactie te bevorderen met je merk. Door de grote hoeveelheden content op het platform ontstaat er een hoge concurrentie om je video viraal te laten gaan. Er geldt dus 1 regel: onderscheid jezelf door originaliteit. Dit is wat Braziliaanse handelaars in hun achterhoofd hielden bij het maken van TikToks voor hun onderneming.

Brazilian marketing: wat is dat?

Deze trend, afkomstig uit Brazilië, draait om authentieke en herkenbare content die echte mensen en hun dagelijkse belevingen gebruikt. Of het nu gaat om een chef-kok die per ongeluk een taart laat vallen of een man die van de trap schuift, Brazilian marketing gebruikt voornamelijk video’s waarin een fail gebeurt om het publiek nieuwsgierig te maken naar wat nog komt. Op het juiste moment van de fail video, het moment van impact, schakelt het om naar een reclame boodschap van het bedrijf. Dit zorgt voor een leuk en grappig effect waar de kijker niet het gevoel heeft dat hij naar een reclameboodschap kijkt.

De beste Brazilian marketing video’s

Er zijn veel bedrijven die op deze trend zijn gesprongen. De ene succesvoller dan de andere. Wij lijsten onze favoriete voorbeelden hier op. De charme van Brazilian marketing heeft de grenzen van Brazilië overschreden en is nu te vinden in alle hoeken van de wereld. Bedrijven van diverse branches omarmen deze trend en creëren unieke content die aansluit bij hun doelgroep.

Laten we kijken naar de meest inspirerende voorbeelden van Brazilian marketing!

Beginnen doen we bij een tapas restaurant genaamd Aipim. Zij maakten origineel gebruik van een Motocross accident om te zetten naar een koerier die naar de toog wandelt.

@aipimscz

¡Aipim está en PedidosYa! Ahora está aún más fácil disfrutar de nuestras tapiocas dónde estés 😎🤎 @ #Aipimscz #Tapioca #AipimTapiocaria #delivery #PedidosYa #SczBolivia #PaseoCentralBlvd #LosCusis

♬ RAM TCHUM - DENNIS & Ana Castela & MC GW

Een ander voorbeeld binnen de horeca is een authentieke video van Raspas el Tigre. Zij pakken het op een andere manier aan, maar behouden hun authentieke zelf.

@raspaseltigre

El muchacho se encuentra bien 😂📍Raspas El Tigre Cornelia Georgia #raspaseltigre #antojitos #tiktoklatino #tiktokmexicano #antojitosdemedianoche @Yessi Vasquz @luiseltigree

♬ original sound - Raspas El Tigre

Onze noorderburen zijn ook van de partij als het gaat over Brazilian marketing. Hema springt ook op de virale trein die Brazilian marketing heet. Zij hebben ook vele video’s gecreëerd maar deze steekt er met kop en schouders boven uit. Er is namelijk nog een extra verrassing aan het einde van de video!

@hemanederland

Nog 1+1 keer om af te leren. Wel tot het einde kijken 👀

♬ origineel geluid - HEMA

Snelheid van social trends

Binnen social media komen er snel trends op maar gaan ze ook even snel weg. Om voorop te lopen en de aandacht van het publiek vast te houden, moeten merken flexibel en adaptief zijn, constant afgestemd op de steeds veranderende golven van online betrokkenheid. De vluchtige aard van social media trends vraagt naar een proactieve benadering.

Tussen alle trending topics is het belangrijk om de vluchtige aard te identificeren en op in te spelen. Net zo snel als een hashtag viraal gaat, kan het ook terug uitdoven. Bedrijven moeten dus trends op sociale media op de voet volgen en onderscheiden welke relevant zijn voor hun doelgroep om hierop in te spelen.

Navigeren tussen alle social media trends vereist een mix van intuïtie, datagestuurde inzichten en een diepgaand begrip van de doelgroep van het merk. Door authenticiteit, flexibiliteit en originele content kunnen merken hun publiek meer betrekken en hun positie verstevigen in het constant evoluerende social media landschap.

 

Wil jij je social media strategie verstevigen? Contacteer ons gerust voor een gesprek!

Meer blogs

UX

Verbeter de gebruikerservaring (UX) van je website: 8 tips voor meer succes

Wil je de gebruikerservaring van je website verbeteren? Een goede gebruikerservaring kan het verschil maken tussen een succesvolle website en een die wordt overtroffen door de concurrentie. In deze blogpost delen we 8 tips om de gebruikerservaring van je website te optimaliseren, van het gebruik van call-to-actions tot het optimaliseren voor mobiel gebruik.

Lees meer
Social search

Social Media als zoekmachine: zoek je het op Google of op TikTok?

Social Media: dé nieuwe zoekmachine? De opkomst van social search heeft de manier waarop social media gebruikt wordt totaal veranderd. Het is een populaire trend, vooral onder jongere generaties, om social media te gebruiken in plaats van Google voor al hun opzoekwerk. Zo gebruikt 74% van Gen Z TikTok Search en verkiest 51% dit platform boven Google! Lees hier hoe platforms zoals TikTok & Instagram, Google inhalen als vertrekpunt voor een online zoektocht.

Lees meer
E-mail marketing automation

E-mail marketing automation: bespaar tijd en geld

Een contentkalender is een strategische planningstool waarmee je overzicht, consistentie en focus creëert in je contentmarketing. Een contentkalender dient als een schema waarbij content vooruit wordt gepland voor de komende periode. Het dient als duidelijk overzicht van de kanalen, de periode, de copy en bijhorende visual(s), en targeting. Lees verder om te ontdekken hoe jouw bedrijf het meeste kan halen uit een contentkalender, inclusief zaken waar je rekening mee moet houden. We delen ook enkele handige tips en tricks.

Lees meer
Contentkalender

Zo bouw je een goede contentkalender voor jouw bedrijf: een effectieve gids

Een contentkalender is een strategische planningstool waarmee je overzicht, consistentie en focus creëert in je contentmarketing. Een contentkalender dient als een schema waarbij content vooruit wordt gepland voor de komende periode. Het dient als duidelijk overzicht van de kanalen, de periode, de copy en bijhorende visual(s), en targeting. Lees verder om te ontdekken hoe jouw bedrijf het meeste kan halen uit een contentkalender, inclusief zaken waar je rekening mee moet houden. We delen ook enkele handige tips en tricks.

Lees meer

Antwerpse Steenweg 144/0102
9080 Lochristi
+32.(0)9 328 10 07
up@stairway.be